Tone Harmonic Compressor

THC یک کمپرسور دو کانال تیوب کلاس A در اندازه استاندارد 19 اینچ رک مونت محصول جدیدی از کمپانی نوپای انگلیسی CARTEC AUDIO می باشد. در ساخت این کمپرسور از 8 لامپ خلا و چهار امپلیفایر مجزا استفاده شده است که امکان دست یافتن به یک سطح لول منحصر به فرد با کنترل بیش از حد محدوده داینامیکی ، مقدار اعوجاج هارمونیکی و بالانس تونال را فراهم می آورد. در این کمپرسور شاهد متغیرهای Attack- Release – Level Reduction – Output  – Gain می باشم که به دو شیوه L/R و M/S قابل بهره برداری هستند .با کلید موجود در پایین  کمپرسور می توان  حالت L/R  یا M/S را انتخاب نمود.

عملکرد این کمپرسور به گونه ای است که سیگنال صوتی از طریق دو وردودی مجزا به  دو مسیر پردازش موازی وارد می شود. در مسیر اول یک جفت رسانای متغیر متقابل EF183 (دریچه عامل تنظیمات پوش- پول) و تغذیه ECC82 به همراه یک تراسفورمر میان مسیر قرار داده شده است. با تغییر سطح ورودی و خروجی در اندازه مختلف در این مرحله ، می توان از یک کمپرسشن سریع و شفاف به یک کمپرسشن تهاجمی با کرکتر شکننده به همراه دیستروشن اضافی دست یافت.

در مسیر دوم یک سیم پیچ مجزا از تراسفورمر ورودی منشعب شده است، به قصد متصل شدن بدون مرز سیگنال خروجی کمپرس شده با برخی از داینامیک های طبیعی یا افزودن کرکتر خاص اضافی . سیگنال خام از یک ست فیلتر پسیو عبور داده می شود امکان بوست کردن سیگنال در سه محدوده فرکانسی را فراهم می آورد. در این متغیر می توان تا حد زیادی با افزایش محتوای هارمونیک دوم به حجم و گرمای خاصی دست یافت.هر دو مسیر سیگنال دارای یک فیدر خروجی مجزا قبل از باس گسسته میکس و ترانسفورماتور جفت خروجی آمپلی فایر می باشند. این کمپرسور دوست داشتنی با قیمت 5725 دلار از فروشگاهای معتبر محصولات صدابرداری در سرار دنیا قابل تهیه می باشد.


Tone Harmonic Compressor

The Cartec THC (Tone Harmonic Compressor) is a two-channel hybrid compressor that employs eight tubes and four discrete amplifiers to achieve a unique level of control over dynamic range, harmonic distortion content, and tonal balance.

After the transformer coupled input, audio is split into two separate parallel processing paths. The first stage is a pair of variable trans-conductance EF183 valves operating in a push-pull configuration and feeding an ECC82 with an inter-stage transformer. By varying the input and output level in different proportions, this stage can change from fast, transparent compression, to a more aggressive crushing character with added distortion.

The second stage which splits from a separate winding of the input transformer, is intended to be blended together with the compressed output to either restore some natural dynamics, or add extra character. This uncompressed or ‘Dry’ signal is passed though a set of passive filters which allow three different bass and three different treble shelving frequencies to be boosted, should you want to blend a higher amount of a particular uncompressed frequency range. In combination with this is a variable asymmetrical clipping threshold, which can greatly increase the second harmonic content for anything from subtle warming, to heavy distortion, and added to taste or even used as an effect on its own.

Both signal paths each have a separate output fader before the discrete mix bus and transformer coupled output amplifier. The THC can also form a passive Mid/Side encoding and decoding matrix with its input and output transformers, and features a switchable side-chain high pass filter at two frequencies.